تعریف

دریچه یک غشای مخاطی نازکی دارد کـه پرده بکارت نامـیده مـی‌شود. گیاه ماریانا در ترمیم پرده وسط آن ی وجود دارد کـه عبور خون را طی قاعدگی مـیسر مـی‌کند. گیاه ماریانا در ترمیم پرده پرده بکارت درون خانم‌های مختلف شکل‌ها و اندازه‌های متفاوتی دارد؛ حتی بعضی از ان بدون پرده بکارت بـه دنیـا مـی‌آیند. این پرده هیچ عملکرد بیولوژیکی ندارد.

محل قرارگیری
محل پرده بکارت اندام ‌ خارجی مـی‌باشد: گیاه ماریانا در ترمیم پرده دهانـه کـه تقریباً را مـی‌پوشاند. پرده بکارت درون عمق قرار نمـی‌گیرد اما با

استفاده از یک آینـه کـه در دهانـه قرار داده شود، گیاه ماریانا در ترمیم پرده با باز نگه داشتن پاها و سایر قسمت‌های اندام ‌ قابل مشاهده است.

انواع پرده بکارت

انواع مـهم آن عبارتند از :

۱پرده بکارت بدون منفذ*
۲پرده بکارت مثلثی
۳پرده بکارت نوع حلقوی(قابل اتساع و غیرقابل اتساع)*
۴پرده بکارت نوع هلالی*
۵پرده بکارت نوع پل دار(دو تکه)*
۶پرده بکارت نوع غربالی*
۷پرده بکارت نوع زبانـه دار
۸پرده بکارت نوع دندانـه دار*
۹عدم وجود پرده بکارت بـه طور طبیعی
۱۰پرده بکارت بسیـار سخت و سفت

در مواردی ممکن هست پرده بکارت فاقد باشد . این عارضه علائمـی ندارد ولی درون دوران بلوغ کـه به علت شروع عادت ماهیـانـه ،خونریزی ماهیـانـه سبب تجمع خون و ترشحات درون مـهبل و بروز درد و علائمـی دیگر خواهد شد لازم هست پرده بکارت با مجوز قضائی و صدور گواهی لازم به منظور بیمار برداشته شود.

شایع ترین نوع پرده بکارت ، مثلثی هست که در ۵۰ تا ۶۰% ان دیده مـی شود.

به‌طور کلی، با بالا رفتن سن، پرده دچار تغییرات مختلفی مـی‌شود. .

مسئله ساز ترین نوع پرده بکارت نوع حلقوی است.

پرده های بکارت حلقوی دو نوعند : ۱)قابل اتساع(ارتجاحی)  ۲)غیرقابل اتساع
انواع پرده های بکارت حلقوی غیرقابل اتساع درون حین اولین آلت ی مردانـه پاره شده و مانند سایر انواع هستند اما انواع حلقوی قابل اتساع علیرغم ممکنست پاره نشده و برای مرد این تصور را ایجاد کنند کـه همسر او باکره نبوده است.این توهم سبب مراجعه مکرر زوجین جوان بـه پزشکی قانونی هست که با یک معاینـه سطحی و توضیحات لازم رفع خواهد شد.در عین حال درون لبه پرده بکارت حلقوی قابل اتساع مـی توان علائم سائیدگی خفیف یـا خونمردگی را مشاهده کرد.

اما انواع دیگری از پرده بکارت نیز وجود دارد کـه نیـاز بـه دخالت جراحی دارند زیرا درون عملکرد طبیعی بدن اخلال ایجاد مـی‌کند. این پرده‌های مشکل‌ساز از قرار زیر هستند:

پرده بکارت بسته
این نوع پرده بکارت بـه طور کامل دهانـه را مـی‌بندد و از عبور جریـان خون و ترشحات دیگر جلوگیری مـی‌کند و مـی‌تواند درنتیجه وجود ناهنجاری‌ درون سلول‌های مخاطی پرده بکارت ایجاد شود. این نوع پرده منجر بـه جمع شدن و عقب‌گرد خون درون و همچنین افزایش حجم شکم و درد درون این ناحیـه مـی‌شود. زنانی کـه چنین پرده‌ای دارند دچار بروز اختلال درون دفع و ادرار مـی‌شوند. وقتی این علائم درکنار هم و فقدان عادت‌ ماهیـانـه ایجاد شوند، پرده بکارت بسته تشخیص داده مـی‌شود.

بااینکه برخی از این نوع پرده‌ها با بزرگ‌تر شدن و ورود او بـه نوجوانی کم‌کم قابلیت ارتجاعی بیشتری پیدا کرده و خودبه‌خود کمـی باز مـی‌شوند، برخی از آنـها نیز به منظور باز شدن نیـازمند عمل‌جراحی مـی‌شوند. درون این روش یک قسمت کوچکی از پرده برداشته مـی‌شود که تا دریچه‌ای ایجاد شود کـه عبور خون را بـه خارج از مقدور مـی‌کند. اما این عمل نباید روی کودکان انجام شود زیرا استروژن کافی درون بدن خود ندارند. حتما ابتدا سطح استروژن درون بدن از طریق آزمایش کـه علائمـی از بزرگ شدن را نشان مـی‌دهد، اندازه‌گیری شود.

پرده بکارت بسته با ریز
در این نوع پرده، بـه نظر مـی‌رسد کـه دریچه کاملاً با پرده پوشانده شده هست و این نوع پرده معمولاً با پرده بسته اشتباه گرفته مـی‌شود اما با آزمایش دقیق ی درون پرده مشاهده مـی‌شود کـه معمولاً بااستفاده از مـیکروسکوپ قابل مشاهده است. درون این وضعیت، مقدار کمـی خون قاعدگی مـی‌تواند از آن عبور کند اما بااینحال این دریچه آنقدر بزرگ نیست کـه خونریزی را تسهیل کند. این افراد معمولاً بخاطر کند بودن خروج خون از پریودهای طولانی‌تری دارند. زمانی کـه این زنان از تامپون استفاده مـی‌کنند دچار درد مـی‌شوند و بااینکه ممکن هست فرد بتواند تامپون بگذارد اما درآوردن آن معمولاً برایش دشوار خواهد بود. رابطه نیز تجربه‌ای بسیـار دردناک خواهد بود زیرا این پرده‌ها طی رابطه پاره مـی‌شوند.

این نوع پرده بکارت بـه مرور زمان کشیده شده و بزرگ‌تر مـی‌شود. اما به منظور تسهیل وضعیت درون مدت کوتاه نیـاز بـه عمل جراحی است، یک عمل کوتاه و ساده مثل عملی کـه برای پرده‌های بسته انجام مـی‌شود. یک قسمت کوچک از بافت پرده بکارت برداشته شده که تا بزرگتر شود. این عمل عبور خون را طی قاعدگی آسان‌تر مـی‌کند.

پرده بکارت تیغه‌ای یـا دوی
در این نوع پرده دسته بافت اضافه‌ای وجود دارد کـه نـه تنـها یک بلکه دو ایجاد مـی‌کند. زنانی کـه چنین پرده‌ای دارند موقع استفاده از تامپون اذیت مـی‌شوند. خونریزی قاعدگی نیز به منظور عبور از این ‌های ریز با مشکل مواجه مـی‌شود. رابطه ‌ نیز به منظور زنانی کـه چنین پرده‌هایی دارند، دردناک بوده و با خونریزی طولانی همراه است. به منظور پاره این نوع پرده بهتر هست عمل جراحی انجام شود زیرا پاره توسط خود شخص با ناراحتی و مشکلات دیگر همراه خواهد بود.

این نوع پرده بسیـار نادر هست و درون یک نفر از هر ۲۰۰۰ نفر اتفاق مـی‌افتد و بیشتر تشخیصات طی دوران نوجوانی و معمولاً تصادفی انجام مـی‌گیرد. خوشبختانـه جراحی پرده دوی سریع هست و علائم آن نیز بـه زودی از بین مـی‌رود. این عمل حدود ۱۵ دقیقه بـه طول مـی‌انجامد و فقط کمـی ناراحتی بدون درد بـه همراه دارد. درون این جراحی، نوار بین دو بریده مـی‌شود که تا بزرگتر شود. بعد از گذشت یک روز، فرد مـی‌تواند بـه فعالیت‌های روزمره خود برگردد. بعد از عمل فرد مـی‌تواند بـه راحتی از تامپون استفاده کرده و بدون درد و خونریزی رابطه‌ داشته باشد.

پاره شدن پرده بکارت
پرده بکارت بـه طرق مختلف پاره مـی‌شود و تنـها با رابطه‌ اتفاق نمـی‌افتد، گرچه رابطه‌ متداول‌ترین علت آن است. ان فعال با ورزش، دوچرخه‌سواری، ، پ و سایر فعالیت‌های فیزیکی بیشتر درمعرض کشیده شدن پرده بکارت و پاره شدن آن قرار دارند. وارد تامپون نیز مـی‌تواند موجب کشیده شدن پرده بکارت شود. البته وارد انگشت بـه داخل با نیروی کافی نیز ممکن هست باعث پاره شدن آن شود.

درصورت وجود درد و خونریزی مـی‌توانید متوجه شوید کـه پرده بکارتتان پاره شده هست یـا خیر. اما برخی از زنان بـه خاطر نازک‌تر بودن پرده بکارتشان دچار درد یـا خونریزی نمـی‌شوند. پرده بکارت دست‌نخورده را مـی‌توان با وارد انگشت وسط بـه داخل و مشکل درون تشخیص داد، انگار چیزی مانع از وارد شدن انگشت مـی‌شود.

معاینـه پرده بکارت

 خانمـها بـه دلیل خصوصیـات روانی مایل نیستند به منظور معاینـه ی پرده خود بـه پزشک مراجعه کنند و این درون بسیـاری از موارد موجب افسردگی و ناراحتی های روحی درون آنـها مـی گردد.پرده ی بکارت بـه شکلی هست که خود شخص بـه تنـهایی قادر بـه معاینـه نیست و در مواردی کـه ناشیـانـه این عمل انجام گیرد موجب صدمـه زدن بـه پرده خواهد شد.توصیـه مـی شود کـه برای معاینـه ی پرده بکارت خود بـه ماما و پزشک زنان مراجعه نمایید .۱۸ سالگی سنی هست که جوان اولین چک آپ خودش را حتما پیش یک پزشک یـا ماما انجام بدهد.برای معاینـه پرده بکارت بایدهای خارجی فرج را کاملا با انگشت شست و اشاره باز کنید و با استفاده از آینـه پرده را معاینـه کنید.اگر دوست یـا آشنایی باشد راحتتر مـی شود پرده را معاینـه کرد بدین ترتیب کـه شما با استفاده از انگشت های مـیانی و اشاره یک دست و انگشت شست و اشاره دست دیگرتان دوفرج را کاملا باز مـی کنید و دوست شما با استفاده از یک چراغ قوه نور را بـه آینـه مـی تاباند که تا نور بـه داخل مـهبل منعشود.(عواقب ناشی از این معاینـه شخصی توسط خود افراد متوجه پزشک نخواهد بود)

آیـا امکان ترمـیم ، شبیـه سازی پرده بکارت وجود دراد ؟
هایمنورافی (Hymenorraphy) هایمنوپلاستی ( Hymenoplasty) یـا بازسازی پرده بکارت با عمل جراحی، جریـانی هست که طی آن بقایـای این پرده کـه بر اثر و یـا هر دلیل دیگری از بین رفته، با قرار کپسولی ژلاتینی کـه حاوی ماده ای شبیـه خون است، بـه هم دوخته مـی شود. اما بدلیل فقدان رگهای خونی درون این ناحیـه این اتصال موقت بوده و برای نتیجه مطلوب بهتر هست تا یک هفته قبل از شب زفاف انجام گیرد. گاهی اوقات نیز کـه اثری از این بقایـا برجای نمانده، بخشـهایی از دهاته بـه هم دوخته مـی شود که تا نقش پرده را بازی کند. این عمل درون ایران و برخی دیگر از کشورهای عربی غیر قانونی هست و تنـها درون صورتی انجام مـی گردد کـه پزشکی قانونی حکم آن را، مثلاً بنا برا اینکه ایزال پرده طی حادثه رانندگی باشد، تایید کند.
به گزارش مجله پزشکی بریتانیـا، با رایج شدن عمل جراحی و بازسازی پرده بکارت آمار قتل های ناموسی زنان بـه خاطر ثیوبت / عدم باکرهشان درون مصر طی چند سال اخیر بـه مـیزان ۸۰ درصد کاهش یـافته است. مطمئناً زنان بسیـاری به منظور نجات آبرو و حیثیت خود و پاکدامن جلوه خویش درون مقابل شریک آینده شان و همـینطور به منظور فرار از قضاوات نابجا و سزاهای وحشتناک دست بـه این عمل جراحی مـی زنند. ظاهراً چنین رایج است، کـه غالباً ۹۹٫۹% مردم بـه غلط گمان دارندکه انگاری «پرده بکارت» عضو یـا سازه «بابهشت» زن است. این درون حالیست کـه با یک مشاهده ساده اما دقیق بخوبی مـی‌توان در‌‌یـافت کـه پرده بکارت جزو مَلبان ، آلت ی آنـهاست و بنابراین اندامـی کـه کاملاً خارج از اندام بابهشت قرار گرفته است. این پرده دارای بافتی گوشتی نسبتاً کشسان هست که آنـهم بـه شکلی ناقص و الاستیک جلوی « بابهشت» برخی از ان و زنان را، مثل تار عنکبوت کـه دهانـه غاری را بـه ظاهر مسدود مـیکند، مـی‌پوشاند. درون برخی از فرهنگ ها آنرا “گیلاس ” نیز نامـیده اند، کما‌ اینکه ما و البتّه بسیـاری از ملل دیگر بـه آن عنوان «پرده بکارت» داده‌ایـم؛ یک اسم کاملاً بی مسمّاــ البّته.

در مراحل آغاز رشد جنینی، اصلاً بابهشت طفل ی ندارد. باری، آن لایـه از بافتی کـه در این مرحله کاملاً راه بابهشت را مسدود کرده، تقریباً کمـی قبل از تولّد بطور ناقصی تقسیم شده، پیوستگی و یکپارچگی خود را از دست مـی‌دهد. اندازه و شکلِ گسست و پارگی پرده بکارت درون هر ی نسبت بـه دیگری فرق مـیکند. انی هستند کـه حتی درون بطن مادر خود، بطورکلی این بافت را از دست مـیدهند، آنـهم بـه این علت ساده کـه «لبان» -ابزار آنـها اعمّ از کوچک و بزرگ؛ همچون گلی، کاملاً از همدیگر شکفته شده و رشد یـافته و البته بـه نحوی متقارن و زیبا شکافته شده است. گاه درون مورد برخی از ان بدشانس چنان هست که پرده بکارت آنـها همچنان بعد از تولّد نیز جلوی ورودی بابهشت آنـها را سد کرده است، کـه در این صورت مـی‌بایست توسط پزشک مربوطه و والدین چک شده و در صورت لزوم این مسدودیت را اگر نـه بـه طورکامل، بلکه بـه شکلی ناقص از مـیان بردارند. چرا کـه بعدها و در سنّ بلوغ خونروش ماهانـه او بـه علّت همـین مسدودیت مختل خواهد شد و باکتریـهای مضّر درون خون حیض ممکن هست فرد را بـه شوک مرگ دچار کند.

اصطلاح “ه باکره ” بـه چه انی اطلاق مـی شود ؟
مورد استفاده پزشکان : تعریف علمـی باکره : ی هست که پرده بکارت آن سالم باشد . و در صورتی کـه پرده بکارت ( بـه هر علتی ) پاره شود ، دیگر باکره نیست .

مورد استفاده مراجع محترم تقلید : تعریف فقهی باکره : ی هست که پرده بکارت آن سالم باشد . وقتی اولین نزدیکی صورت گرفت دیگر باکره محسوب نمـی شود حتی اگر از دید علمـی باکره باقی مانده باشد .

مورد استفاده قضات و وکلا :تعریف حقوقی باکره : ی هست که سابقه ازدواج ثبت شده نداشته باشد . بـه محض اینکه اولین ازدواج از لحاظ قانونی ثبت شود ، دیگر باکره نیست ، حتی اگر از دید علم باکره باشد . و قبل از ثبت ازدواج قانونی ، باکره محسوب مـی شود ، حتی اگر باکره نباشد

پرده بکارت یک چین غشایی نامنظم هست که از اپیتلیوم شاخی تشکیل شده هست درست درون مدخل ورودی قرار داردو درون واقع بـه منزله درب ورودی هست و اولین بار با مقاربت، معاینـه خشن، ضربه، جراحی دچار پارگی مـی شود.معمولا پرده بکارت دارای یک یـا چند کوچک هست که به منظور خروج خونریزی قاعدگی تعبیـه شده هست و درون صورتیکه پرده بکارت اصلا نداشته باشد و بطور کامل را بسته باشد، خون قاعدگی درون پشت پرده تجمع مـی یـابدو آشکار نمـی شودو درون رحم انباشته مـی شودو درون اثر بعد زده شدن بـه داخل حفره صفاقی مـی تواند سبب بیماری اندومتریوز و نازایی شود کـه این مورد بسیـار نادر است.

آیـافقط بایک بار مقاربت پرده بکارت ممکن هست از بین برود؟
بله ، از آنجا کـه پرده بکارت دقیقا درون مدخل ورودی قرار دارد، معمولا طی اولین مقاربت از بین مـی رود، حتی اگر مقاربت بطور کامل انجام نشده باشد. بافت لبان، مَلبان و کِلبان، معمولاً که تا قبل از سن بلوغ بسیـار نازک و لطیف است. بنابراین طبیعی هست هرگونـه کشش یـا انبساطی کـه به این بافت وارد شود، بـه احتمال زیـاد موجب آن مـی‌شود کـه پرده بکارت را کش داده، آنرا نازازکتر کند و یـا اصلاً آنرا، آنـهم درون نقاطی از آن، پاره نماید. از همـین روست کـه بسیـاری از ان بالغ و نابالغ درون اثر برخی حرکات فیزیکی نظیر ورزش، اسب سواری، دوچرخه سواری، استفاده از تامپون و یـا استشـها، پرده بکارت خود را یـا بشدت نازک نموده و یـا اصلاً بـه کلی از دست مـیدهند. یک ممکن هست هرگز متوجه نشود کـه کی، کجا و تحت چه شرایطی بکارت خود را از دست داده است؛ چرا کـه ممکن هست این حادثه کاملاً بدون خونریزی و یـا درد اتفاق افتاده باشد. گاه نیز چنین هست که «اِزاله بکارت» یک درون زمانی حادث شود کـه مطلقاً، بـه علّت جوانی و ناآگاهی وی نسبت بـه کارکرد اندام خود، ولو با مختصر خون و درد هم کـه باشد، توجهی از جانب او بدان حاصل نشده باشد.
بود و نبود یـا صحیحتر بگیم زایل شدن نسبی یـا کامل پرده بکارت بـه هیچ وجه دلیل بر این نمـی‌شود کـه به بابهشت او (Intercourse) شده هست و یـا نـه. هیچ فردی نمـی‌تواند صرفاً با تست و مشاهده فیزیکی، دریـابد کـه آیـا زن یـا با مردی یک نوع و همخوابگی منجر بـه داشته است. تنـها ۵۰% از زنان و ان جوان درون اثر دچار خونریزی (آنـهم ناچیز و برای بار اوّل) مـی‌شوند. بنابر این ملافه سفید آغشته بـه خون اصلاً هیچ ملاک قابل اعتمادی به منظور بکارت یک یـا زن جوان نمـی‌باشد. شایـان ذکر هست که پرده بکارت برخی دیگر از زنان آنچنان کشسان هست که حتی درون صورت آلت مرد بـه بابهشت آنـها، آنـهم بـه طور کامل و عمـیق، نیز گسسته نمـی‌شود و آنچنان کش مـی‌آید کـه گویی نقش یک کاندوم را ایفا مـی‌نماید! البته این‌حالت اخیر هنگامـی رخ مـیدهد کـه زن یـا مذبور سالیـان دراز قبل از امر ، بتدریج و با انگشت خود، آنـهم با عمل استشـها، پرده بکارت خود را نازک و کشسان کرده باشد.بکارت قبل از آنکه یک پدیده ظاهری، گوشتی و خون آلود صرف و فیزیکی بوده باشد، اصولاً امری هست مربوط بـه روانشناسی‌؛ و ارزشـهای شخصی و اخلاقی یک زن . این نکته را هم بگویم کـه پرده بکارت همـینطوری بـه صرف داخل /شدن چیزی درون آن زایل نمـی‌شود؛ بلکه درست بـه اندازه بزرگی همان شیء داخل شده، احیـاناً کش آمده نازک و یـا زایل مـی‌شود؛ همـین ‌و بس. مثلاً اگر یک تازه بالغ دو انگشتش را درون بابهشت خود فرو برد، باز هم بـه احتمال زیـاد درون هنگام اولین همخوابگی و بسادگی ممکن هست دچاره زایل شدن هرچه بیشتر مابقی پرده بکارتش شده و چند قطره خونی از وی بچکد. برخی از زنان، آنـهم بعد از سالها ی با شوهرانشان و یـا حتی مردانی چند، باز هم و در هر مورد بـه علت پایداری و ضخامت زیـاد پرده بکارتشان، پی‌در‌پی درون هر مورد از ، چند قطره‌ای خون بـه خود مـی‌بینند. بزرگی قطر و قامت آلت مردان بـه علاوه مکانیک آنـها با زنان از یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین ممکن هست زنی درون اثر با یک مرد دچار خونریزی شود، اما با مردی دیگر نـه. حتی حالاتیکه زن و مرد با یکدیگر همخوابگی مـی کنند، ممکن هست در کش یـافتن و یـا ضایع شدن هر چه بیشتر پرده بکارت زن اثر داشته باشد. بطور کلی مـی‌توان گفت کـه این پرده بـه نحوی نسبتاً کامل، آنـهم صرفاً درون اکثر موارد بـه طور آماری و نـه قطعی، بعد از آنکه زن صاحب نخستین فرزندش شد، زایل مـی‌شود.

آیـاسقوط از ارتفاع مـی تواند باعث پارگی پرده بکارت شود؟
خیر، سقوط از ارتفاع، بلند جسم سنگین، کوهنوردی،و موارد مشابه بـه هیچ عنوان نمـی تواتنند باعث پارگی پرده بکارت شوند.البته ممکن هست در اثر سقوط یـا انجام کارهای سنگین مقداری خونریزی از دستگاه ی مشاهده شودکه درون هیچکدام از مواردمربوط بـه پارگی پرده نیست فقط بـه خاطر فشار وارده بر رحم هست مکانیسمـی مشابه قاعدگی داردیعنی فشار بـه رحم باعث خونریزی یـا لکه بینی درون فرد مـی شود. تاکید مـی کنم پرده بکارت فقط و فقط درون اثر ضربه مستقیم بـه آن یـا مقاربت پارگی پیدا مـی کندو جز ضربه مستقیم هیچ مورد دیگری باعث پارگی آن نمـی شود

خون پرده بکارت چگونـه هست ؟
معمولا بعد از پارگی پرده بکارت خونریزی کم و بیش شدیدی ایجاد مـی شود.لازم هست این خون را از خون قاعدگی تمـیز دهیم.خون قاعدگی دارای فیبرینوژن کمتر است، لذا دیرتر ه شده و سلول های واژینال درون آن بسیـار زیـاد هست در حالی کـه خون حاصل از پرده بکارت سریعتر ه شده و حاوی مقادیر کمـی سلول واژینال است. لبه های پارگی جدید درون پرده بکارت معمولا زخمـی و قرمز رنگ بوده و آثار خون ه شده درون آن مشاهده مـی شود.بعد از حدود یک هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته مـی شوند. نکته مـهم این هست که لبه های پارگی چون آزاد هستند و به هم اتصال ندارند هیچ وقت بـه هم جوش نمـی خورند و اگر دو تکه پارگی بـه هم دوخته شوند محل ترمـیم بـه صورت یک اسکار برجسته روشن مشخص خواهد شد.

آیـا دلیلی بیولوژیکی به منظور وجود پرده بکارت وجود دارد؟
اندام ی و ادراری زن طی دوران فرگشتی / تکاملی خود درون رحم مادر، ابتدا از یک لوله مشترک بـه نام (Müllerian Duct) شروع بـه رشد کرده و سپس بتدریج بـه قسمتهای داخلی و خارجی این دو عضو، من جمله مثانـه، مجاری ادرار، لوله های فالوپ، رحم، ، لبان بزرگ و کوچک (ملبان و کلبان) و کلیتوریس (چچوله) تغییر شکل مـی یـابنددر واقع مـی توان گفت کـه ابزار و دستگاه ادراری نخست دارای یک مرکز ادغام بوده اند کـه پس از تکمـیل و جداشدن این دو از هم، باقی مانده آن بـه صورت قشری گوشتی کـه متشکل از بافتی الاستیکی و رشته هایی ارتجاعی است، بابهشت / دهانـه را مـی پوشاند. شبیـه این جریـان را مـی توان درون سیر تکاملی دهان نیز مشاهده نمود. که تا قبل از تکامل نـهایی دهان، لایـه ای بـه نام «دیسک دهانی،Oral Plate» وجود دارد کـه طی جریـان رشد و تکامل اندام، بتدریج از هم گسسته شده و سپس زایل مـی شود.
تا کنون هیچگونـه رابطه مستقیمـی بین وجود پرده بکارت و هدف تطبیقی اش، آنـهم بـه نفع موجودات من جمله انسان کشف نشده است. گفتنی هست که وجود این لایـه گوشتی درون دهانـه اندام ی منحصر بـه انسان نیست و مـی توان آنرا درون دسته ای از جانداران کیسه دار و دار مانند اسب، وال و کفتار و غیره نیز مشاهده نمود. هیپوتزهای بسیـاری راجع بـه این پرده وجود دارد. بـه عقیده برخی پژوهشگران وجود آن درون دوره جنینی او را از عفونت های مکرر درون اندام ی اش محفوظ نگه مـی دارد. برخی این لایـه را همانند اندامـهای دیگری چون آپاندیس و انگشت کوچک پا (؟) مـی دانند کـه بتدریج بـه تحلیل مـی روند. گروهی نیز کارکرد چنین عضوی درون سگ و الاغ را اینطور تعبیر مـی کنند کـه پرده بـه مثابه قفلی هست که بعد از جفت گیری درب آنرا مـی بندد و از خروج منی از آن جلوگیری مـی کند. بـه عقیده تکامل شناسان این پدیده بـه نفع بقا و تکثر موجود زنده است. اما چرا شکل آن درون گونـه های تکامل یـافته تری مانند انسان و مـیمون بـه صورت امروزی درون آمده، سوالی هست هنوز بی پاسخ!؟

آیـا خود ارضایی باعث از بین رفتن پرده بکارت مـی شود ؟

سایت دکتر رهام صادقی :

خود ارضائی ان معمولا باعث آسیب رسیدن بـه لایـه بکارت نمـیشود… مگر اینکه اتفاق بخصوصی افتاده باشـه و یـا اینکه فشار بیش از حد و یـا غیر عادی باشـه… درون هر صورت اگر قرار بـه معاینـه و اظهار نظر توسط متخصص مربوطه باشـه تشخیص اینکه نوع آسیب آیـا از مقاربت بوده و یـا خود ارضائی و هر چیز دیگر امکان پذیر هست… و اگر قراربه گواهی باشـه حتما مـینویسن کـه مقاربتی درون کار نبوده…

توجه کنید کـه :

گاهی اوقات پرده بکارت با یک یـا دوبار نزدیکی کاملاً پاره نمـی شود و هر دفعه قسمتی از آن پاره مـی شود و کمـی خونریزی مـی کند. بدون پارگی پرده، مایع اسپرم ریخته شده بر روی آن مـی تواند موجب بارداری شود زیرا اسپروماتوزوئید موجود درون اسپرم مـی تواند از پرده حرکت کرده و به طرف تخمک زن برود و در نتیجه آبستنی ایجاد گردد. درون این موارد هست که زن با پرده سالم حامله مـی شود.


 




[پزشگی ودرمان های سنتی با گیـاهان دارویی - انواع پرده بکارت ... گیاه ماریانا در ترمیم پرده]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 29 Jun 2018 09:24:00 +0000